dinsdag 1 januari 2013

Jeehaa! gelukkig nieuwjaar!

Natuurlijk als eerste de allerbeste wensen voor jullie allemaal. Dat 't een jaar vol fijne, gezellige en positieve dingen mag worden.

Ons nieuwe jaar begon vannacht bij ons thuis met hapjes (veel en lekker!) en drankjes (veel en lekker!) en vrienden (een paar en gezellig!). Mats zat na de eerste paar knallen recht overeind in bed, met z'n vingertje wijzend naar het raam "diediedie!" te roepen. Finn hadden we beloofd wakker te maken (ook met het oog op het eventuele drama bij wakkerschrikken), maar verschillende pogingen daartoe liepen op niets uit. Meneer draaide zich grommend om, en het enige zinnige dat we eruit kregen was "Grmmmm, ben moe, laat me slapen!"

Mijn nieuwe jaar begon vanochtend al meteen met een bonus: Ik had uitslaapdienst! In de praktijk kwam dat er op neer dat ik met oordopjes in heel stoïcijns lag te doen alsof ik alle kinderdrukte in en om m'n bed niet hoorde, en dat ik toen het hele spul uiteindelijk naar beneden was heerlijk nog een paar uur heb geslapen. Eenmaal weer onder de mensen was het 'wisseling van de wacht': kroop Joris weer lekker terug onder de wol en vertrok ik met de kinders voor een wandel/fietstocht door de wijk op zoek naar vuurwerkrommel (deden wij vroeger als kind ook al, met het verschil dat we toen met zakken vol zooi thuiskwamen en we het nu heel wijselijk hebben laten liggen en ons er alleen maar luidkeels over hebben verbaasd wat er wel niet allemaal voor zooi op straat lag).

En behalve dat er vandaag weer een nieuw jaar geboren is, is er vandaag ook een nieuwe winkel geboren: Jeehaa! Jawel, eindelijk heb ik dan ook een plekje met virtuele schappen waarop al mijn zelfgemaakte moois ligt te prijken. Een plekje wat in de loop van de tijd als het goed is propvol gestouwd wordt met allerlei nieuwe 'maaksels', en waar hopelijk iedereen een echt 'Jeehaa!-gevoel' van krijgt.

Komt dat zien, komt dat zien!


1 opmerking:

  1. gelukkig nieuwjaar! en wat een goede start, zo met je winkeltje. Ik ben vast even gaan kijken, het ziet er erg leuk uit allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen