donderdag 21 februari 2013

Boodschappen doen (give-away van Jeehaa!)

Het zweet loopt over je rug. Waar is 'ie nou? O, daar, ik zie daarginds het vlaggetje van het minikarretje boven de schappen uit piepen. Boven welke schappen? Die met... neeeeeee! Die met de eieren....
En daar staat 'ie dan, je kleine boodschappenhulpje. Met een voetje heen en weer glibberend door de gele eierprut (want dat geeft zo'n mooi effect). "Ik wilde alleen maar helpen hoor, en papa zei gisteren dat de eieren op waren".

Pfoe, nachtmerrie. Maar gelukkig is dit puur fictie, halleluja! Nee, onze mannen zijn ware shopaholics als het om supermarkten gaat. Jong geleerd is oud gedaan:


Zo'n 3 jaar geleden, geen haar, geen tanden maar wel lol in de Appie!

Een jaar geleden, in de Ardennen als extra vakantie-attractie.
Minikarretje, mini boodschappentasje, miniboodschappenlijstje. Boodschappenlijstje?! Tuurlijk, als je t doet moet je t goed doen he. Dus terwijl moeders de hele groentenafdeling in het karretje mikt is zoonlief met zn eigen lijstje op zoek naar de broccoli. Hebben we beiden alles van de groenten in ons karretje liggen, gaan we door naar de volgende afdeling. Bij de megakoelkasten vinkt moeders snel al haar zuivelwerk af, terwijl het hulpje nog in dubio is of hij de kaas met de groene sticker of die met de rode wil (jawel, onze jeugdige consument gaat ook al voor de bewuste keuzes). Mini-Einsteintje? Neehoor, een heel gewone peuter die prima plaatjes kan 'lezen'.

En nu hoor ik je denken: "Ja, heel leuk hoor, jij kan tekenen, als ik dat probeer snapt 'ie er geen snars van wat er op dat lijstje staat" . Hmm, daar zit wat in. Daar zit een gat in de markt in! Dus ben ik aan de slag gegaan met gutsjes, gummetjes en stickers, en is mijn winkeltje een fantastisch uniek product rijker: Het Boodschappenpakket! Heel veel gestempelde stickertjes van de (bij ons) meest gangbare boodschappen, een aantal lege lijstjes, verklarende plaatjeslijst (voor als mijn tekeningetjes toch niet zo heel duidelijk blijken te zijn) en een gebruiksaanwijzing met nog wat extra tips om boodschappendoen tot een gezellig uitje te maken.



En omdat ik er zo enthousiast over ben wil ik dit graag met jullie delen. Ik ga dus een paar proefpakketjes weggeven! (iets minder stickertjes dan 'het echte werk', maar verder precies hetzelfde) Wat moet je daarvoor doen? Beschrijf hier of op de facebookpagina van Jeehaa je meest zenuwslopende kleine-kinderen-winkelervaring (onder t mom van "t leukste vermaak is leedvermaak"). (Nog) geen ervaring mee? Uitleggen waarom juist jij zo'n pakketje kunt gebruiken mag ook. Je hebt 2 weken de tijd, op donderdag 7 maart trek ik twee winnaars. Zegt het voort, zegt het voort! (En ja, 'liken' mag natuurlijk ook altijd he. -haha, toch nog even reclame gemaakt-)


3 opmerkingen:

  1. haha wat een goeie aktie van Jeehaa! Daar kunnen geen voetbal plaatjes of mini's aan tippen hoor. Ik ben benieuwd en waag dus graag een gokje. En heb natuurlijk wel een overschattige goed gedrillde kleuter hier in huis, die over het algemeen niet zo'n problemen geeft in de supermarkt. Maar toch. Onze supermarkt is hier om de hoek en we doen eigenlijk iedere dag wel even de boodschapjes voor die dag. Maar ik kan me voorstellen als je een hele lijst hebt......
    De vervelendste gebeurtenis was denk ik bij de kassa dat zoon maar aan de cassiere bleef vragen waarom ze zo dik was, terwijl ik zo snel mogelijk mn boodschappen in de tas propte. Ik probeerde nog te melden dat dit niet zo netjes was van zoon om dat zo te vragen, maar ze is ook wel enorm hoor.... Maar verder geen op de grond liggende kinderen hoor :)
    Ik zal je linkje plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o misschien moet je nog even een leuk plaatje maken om je linkje te delen? Anders is het misschien niet zo duidelijk?

    BeantwoordenVerwijderen